Viata profesionala a unui fotograf de moda este una emotionanta; cufundat in lumea plina de farmec a modei cu sansa de a calatori prin lume; lucrand cu marci globale, celebritati de top si participand la evenimente de mare profil. Dar patrunderea in acest domeniu competitiv nu este usoara. Dan Blake, director de educatie la London College of Style – care preda fotografia de moda, fotojurnalism si portrete – explica ce este nevoie pentru a demara o cariera de succes.

Popularitatea fotografiei de moda este in crestere si in prezent multi oameni se considera fotografi in devenire. Cresterea exploziva in retelele sociale, retailul de moda online si revolutia smartphone-urilor sunt toti factori care contribuie.
Dar cei mai multi oameni nu realizeaza gama de abilitati de care aveti nevoie pentru a-si crea o cariera de succes – nu este vorba doar de a putea folosi o camera cu fler creativ. Chiar si celor care sunt deja in industrie le este greu. Cercetarea noastra cu fotografi de moda emergenti, inainte de lansarea noului nostru curs de fotografie de moda, a dezvaluit ca intelegerea modului de conectare cu industria, a retelei eficient si a monetizarii aspiratiilor intr-o cariera sunt toate domeniile in care si-ar fi dorit sa fi primit mai multa pregatire.
Inceput
Inainte de a te lansa in cautarea ta, cunoaste-ti nisa. Intelegerea unde ti-ar placea sa lucrezi intr-o industrie diversa poate fi destul de dificila. Elevii vin adesea la noi fara sa stie unde se afla setul lor de abilitati, iar acest lucru este ceva pe care il descopera in formare. Esti genul de fotograf care ar dori sa lucreze unul la unu cu un subiect, producand in mod creativ un portret care sa reflecte personalitatea lor cu creativitatea ta? Sau ai fi potrivit pentru lumea in ritm rapid a modei? Exista o mare varietate de roluri, asa ca explorati toate caile si optiunile de cariera.
Darren Black, un fotograf profesionist si unul dintre tutorii la LCS la cursul nostru de fotografie de moda, ofera trei sfaturi esentiale atunci cand incepeti: „Primul lucru: evident ca veti avea o pasiune pentru fotografie si veti reusi sa stapaniti tehnicile comerciale si creative pentru a un nivel profesional. Veti avea nevoie, de asemenea, de o cunoastere decenta a modei in general si sa stiti sa pronunti unele dintre numele ciudate si minunate pe care le veti intalni. Dar ai nevoie si de un punct de vedere puternic – nu vei supravietui prea mult daca esti prea timid sau intarziat in a veni in fata.”

In continuare, aveti nevoie de experienta pentru a va ajuta sa va construiti portofoliul, indiferent de domeniul fotografic in care doriti sa va specializati. O anumita determinare solida si atitudinea potrivita va vor ajuta sa realizati acest lucru. Incepeti sa aplicati pentru experienta de munca si sa asistati tipurile de fotografi a caror activitate o admiri cu adevarat. Absorbiti cat mai multa experienta, asistand in roluri creative si comerciale. Daca va faceti indispensabil, acest lucru ar putea duce la roluri de asistenta platite, care in primele zile va vor ajuta sa va dezvoltati setul de abilitati si va vor oferi o intelegere a industriei in general.
Reteaua este vitala, asa ca trebuie sa incepeti sa faceti noi contacte cat mai curand posibil. Pentru fotografi de moda, una dintre cele mai bune modalitati de a face acest lucru este sa-ti faci un stilist experimentat cel mai bun prieten. Lucrarea ta va fi la fel de puternica ca aspectul si conceptele, pe langa parul remarcat si arta machiajului.
Odata ce incepeti sa va stabiliti, puteti participa la evenimente din industrie si saptamani ale modei, dar acest lucru poate fi dificil initial, deoarece necesita profil din industrie sau lucrari publicate. In primele zile, utilizati retelele sociale sau blogging-ul pentru a va prezenta munca si conectati-l la un portofoliu online sau un site web. Urmareste hashtag-urile care se refera la parti ale industriei fotografice pe care ai dori sa le urmaresti si interactioneaza cu alte reclame acolo unde poti.

Dezvoltarea unei echipe puternice, chiar si pentru alte cariere fotografice precum Fotojurnalism, Fotografie comerciala sau de portret este, de asemenea, importanta. Aici va trebui sa stabiliti o relatie cu galerii, editori, jurnalisti, agentii de modele, companii de productie si eventual agenti, pentru a va asigura ca munca dvs. este apreciata de un public mai larg.
Dupa cum puteti vedea, este vital sa invatati despre aceste industrii si cum sa le abordati. Nicio cariera creativa nu este in intregime un spectacol cu o singura persoana.
In functiune

„Acestia sunt cei care detin cartile atunci cand vine vorba de a obtine modelele de care veti avea nevoie pentru fotografii editoriale, asa ca testarea in numar mare este cruciala. Asigurati-va ca procesati si intoarceti cele mai bune fotografii cat mai curand posibil pentru a ajuta la construirea unei bune relatii de lucru cu cei care fac rezervari. Apoi veti incepe sa obtineti accesul dorit la modelele de care aveti nevoie.”
„Nu fi o diva – nimeni nu are nevoie de asta pe platou. Fii prietenos si amabil. Nicio imagine de moda nu este creata in vid, asa ca fii rezonabil, calm si placut pentru toata lumea dintr-o echipa de filmari: pozitia lor este la fel de relevanta ca si a ta. Dar nici nu incercati sa fiti pe placul multimii – doar pentru ca tineti o camera in mana, nu inseamna ca puteti fotografia tot ce este pus in fata voastra – spuneti-le oamenilor ce va place sa fotografiati si lasati asta sa va defineasca subiectul materie. Acest lucru va va ajuta sa definiti stilul dvs. de semnatura, care va fi cartea dvs. de vizita.”
„Nu te apuca doar de farmec. Pastrati o minte deschisa pentru ce tip de munca doriti sa faceti. Adesea, locurile de munca mai putin atractive sunt cele care va ajuta sa platiti facturile si va permit sa intalniti noi contacte grozave care duc la alte proiecte mai interesante. Si nu incerca sa fii o celebritate pe Instagram – in zilele noastre „toata lumea este fotograf”. Doar faceti munca la cea mai buna calitate posibila si lasati-o sa vorbeasca de la sine.”
Capcane

Unul dintre dezavantajele la inceput este ca oamenii doresc sa lucrezi gratuit. Vor intreba, dar depinde de tine sa decizi cat de mult ai nevoie de proiect – iti va consolida portofoliul? Ar putea duce la o munca platita corespunzator?
Darren mai sfatuieste: „Obisnuieste-te ca oamenii sa-ti copieze munca. Ei o vor face si nu poti face mare lucru in privinta asta, doar continua sa faci tot ce ai mai bun. Dupa cum se spune, imitatia este o forma de lingusire! Un alt dezavantaj este ca clientii te rezerva si te inlocuiesc in ultimul moment – se intampla des, te vei obisnui si cu asta.”
Unii studenti care vin la noi de la cursurile traditionale de licenta se plang adesea de lipsa unui sprijin continuu in cariera. Odata ce parasesc cursul, simt ca sunt lasati singuri sa se descurce singuri. In industriile creative, acest lucru duce adesea la dezastru, deoarece poate fi descurajator la inceput. Programul nostru de sprijin post-studiu este adaptat studentilor individuali si este conceput pentru a-i ghida in primii pasi ai unei noi cariere. Profesionistii instruiti petrec timp cu studentii definind modul in care se potrivesc cel mai bine industriei si ajuta la dezvoltarea punctelor lor forte intr-o directie concentrata. Aceasta abordare unica ajuta studentii sa antreneze la locul de munca profesional.
„Asigurati-va ca aveti un proiect personal in derulare printre toate locurile de munca platite”, conchide Darren. „Colaborarile creative si proiectele personale, precum sedinte editoriale de reviste sau lucrari artistice, care pot fi expuse in galerii va prezinta talentul unui public mai larg si va pot face remarcat de clientii comerciali, sporindu-va profilul si portofoliul. Nu ai “reusit” niciodata in totalitate. Toti creativii evolueaza si se dezvolta in munca spre notorietate si recunoastere.”
„In general, s-ar putea sa sune incredibil de evident, dar fii un fotograf incredibil de bun – invata cum sa luminezi corect – chiar nu poti invinge o fotografie al naibii de buna.”