Boss a prezis viitorul Businesscore? Afla acum

Se spune adesea ca europenii muncesc pentru a trai, in timp ce nord-americanii traiesc pentru a munci. Dar daca spectacolul Boss Fall 2023 „vede acum, cumpara acum” este un indiciu, marca germana il sustine pe acesta din urma.

Pe 22 septembrie, la Milano Allianz Micro Conference Centre, Boss a prezentat un studiu profund al culturii corporative intr-un mediu corporativ profund distorsionat. Bine ati venit la ceea ce brandul numeste „Techtopia: un loc de munca efemer si o oaza de liniste si design ergonomic, unde nevoile corpului si mintii sunt integrate perfect.”

Dupa ce oaspetii au intrat in locatie prin tuneluri pline cu holograme in marime naturala, holul intunecat a scos la iveala un spatiu al pistei scufundat intr-un verde menta de spital. Sase „camere” tematice din sticla au imprastiat bucla pistei, fiecare continand diversi actori care indeplinesc sarcini de birou. Intr-una, o serie de muncitori imbracati identic au tinut o intalnire. In altul, trei femei purtau casti atasate la tuburi. Aproape de mijloc, un barbat imbracat intr-un costum medita la o masa de consiliu. Apoi, in primul rand era Sophia, unul dintre cei mai avansati roboti din lume, creati de Hanson Robotics, cu sediul in Hong Kong.

Pentru un astfel de fundal SF, cu siguranta asteptarea era ca hainele in stil Hunger Games sa coboare pe podium. In schimb, Boss a readus-o la afaceri cu o prezentare care a subliniat linii curate, siluete ascutite si croiala neconventionala. Incepand in forta spectacolul, Gigi Hadid a purtat un costum cu fusta gri cu dungi, cu fermoar pe spate. Boxerul britanic Anthony Joshua arata calm, cool si imbracat intr-un trench din piele maro cu guler de blana, un blazer moale si pantaloni. Si Ashley Graham si Paloma Elsesser au purtat ansambluri similare care au reinterpretat uniforma clasica corporativa si au incorporat tesatura HeiQ AeoniQ™, un material care serveste ca inlocuitor pentru poliesteri si nailon, pentru un impact mai mic asupra mediului.

Numele pe care Gen Z si Boss l-au dat acestui stil este businesscore sau corpcore – a nu fi confundat cu gorpcore, estetica outdoorsy. Sunt haine de lucru pentru adolescenti si douazeci si ceva de ani, iar scopul este sa te joci cu tropii conventionali de birou. Ganditi-va la cravate si la nasturi albi amestecate cu jachete de piele supradimensionate si pantaloni largi. Parca ai lucra cu parintii tai, iar ei te obliga sa te imbraci „frumos”, asa ca ii pui cravata si camasa tatalui tau din uniforma scolii, dar apoi o porti cu blugii tai de zi cu zi. si jacheta de varsity.

Tendinta este cea mai recenta incursiune a modei in nostalgie. In pragul unei crize financiare, multi dintre noi isi amintesc despre anii 2010 si garderoba noastra in acea perioada, cand spectacole precum Mad Men , Suits si Scandal au glamourizat costume reale, fuste creion si purtand tocuri la birou. In timp ce realitatea a implicat probabil mai mult sport si vineri ocazionale decat gentile de designer Olivia Pope, exista inca o stralucire despre a merge la birou si a imbratisa cultura agitatiei.

Desigur, 2023 arata putin diferit. Munca nu are aceeasi atractie ca acum un deceniu – o pandemie globala va face asta. Renuntarea linistita a devenit o tendinta. „Sefa fetei” nu mai este un termen de imputernicire, ci o modalitate prin care generatia Z isi bate joc de mileniali. Jambierele si pantalonii de trening sunt uniforme acceptabile atunci cand biroul este camera de zi. Mesajul general este sa traim ca europenii muncind mai putin si traind mai mult.

Acesta este ceea ce face colectia Boss’s Fall 2023 atat de interesanta – este fara scuze pro-munca. As merge chiar pana acolo incat sa spun ca spectacolul a celebrat munca si cultura corporativa. In viitorul lor (utopic sau distopic, in functie de perspectiva dvs.), ne-am intors cu totii cu norma intreaga la birou si suntem (elegant) pe grind. Obiectele precum agrafele, pixurile si mapele sunt accesoriile noastre noi si vechi, iar costumul gri este din nou uniforma noastra.

Marco Falcioni, SVP al directiei creative la Hugo Boss, vede colectia de toamna 2023 ca „o sarbatoare a costumului ca un instrument de imputernicire, incredere si individualitate” si „o evolutie a mostenirii de croitorie a marcii noastre”. El spune intr-un comunicat de presa: „Mi-a placut provocarea creativa de a lua tinuta traditionala de birou a directorului – un aspect care nu este de obicei asociat cu depasirea granitelor.”

Deci, aceasta este o calatorie cu nostalgie sau o privire catre viitor? Decideti singuri, deoarece am adunat mai jos cateva dintre look-urile noastre preferate din colectia Boss Fall 2023.